24. februar 2006

Driblekongen på Falkum (Varden 8. August 2001


Driblekongen på Falkum



VENN. Alexander Magnussen (10) fra Siljan er venn med ballen. Fotballferdighetene blir finpusset på Odds fotballskole.

Forstørre bildet


Alexander Magnussen (10) fra Siljan viste sine dribleferdigheter da intruktør Jan Frode Nornes spurte om noen kunne noen finter. Siljangutten hoppet i det og imponerte.


Tom Arne Borgersen
Ørjan Madsen (foto)


- Det er bare gøy, det, sier hovedpersonen på spørsmålet om han ikke syntes dette var flaut. Foran 40 spente unge gutter og jenter imponerte han med dobbel overstegsfinte, en finte Odd-back Nornes også lot seg imponere av.
Fotballskolen er sparket i gang - og vel så det - på Falkum. Hele uken til ende skal rundt 350 jenter og gutter kose seg med lærkula. Alexander er en av dem - og han storkoser seg allerede.
- En ting er sikkert. Jeg skal på denne fotballskolen til neste år også. Allerede nå har jeg fått fire nye kamerater, legger Alexander til. For det er dette det handler om - det sosiale. Det er minst like viktig som fotball.
Fotballskolen blir arrangert for 17. gang og dette året er også flere baner tatt i bruk til treningen. Alexander og resten av gjengen var tirsdag i aksjon på kunstgresset.
- Det er helt ål`reit å ha Jan Frode som instruktør, men det beste hadde vært David Beckham, smiler Alexander. Og da er det vel heller ingen hemmelighet at det er Manchester United som er drømmen.
- Det hadde vært kult. Å spille for dem, sier Alexander, som til vanlig spiller miniputt-fotball på Siljan.
- Der spiller jeg helst ving eller midtbane. Det morsomste jeg vet er å finte vekk andre, så sentre til noen eller å score selv. Å finte er jeg god til fordi jeg har øvd mye på det, legger han til, og får et tankefullt blikk.
- David Beckham er knallgod til å legge inn. Det øver jeg også på. Beckham får så mye skru på ballen og så treffer han de som han sikter på, avslutter Alexander før han springer bort til instruktør Jan Frode Nornes og resten av gjengen.
Tirsdag formiddag var det headinger og finter som sto på programmet. Det passet Alexander bra...


Sist oppdatert: 08. August 2001 08:52

Ingen kommentarer: