15. august 2007

Hvis hovedstyret sier NEI


I kveld rundt klokka 20 tar hovedstyret stilling til utbygging på Trollmyra. Det er kun SiljanFotball sin stemme i styret som er garantert for utbygging. De andre aner jeg ikke noe om.

Hva hvis hovedstyret sier nei? Da regner jeg med dette er godt begrunnet. Med grunner vi i SiljanFotball ikke har sett på. Man stopper ikke planer uten grunn. En god grunn til å stoppe dette ville vært økonomi, men SiljanFotball har ikke tenkt å be hovedlaget om ei eneste krone.
SiljanFotball har pengene sjøl.
Fagerlund er så fin er ikke et argument, da det er vedtatt å opprettholde denne inntil videre.

SiljanFotball ser denne utbyggingen som en meget lur investering av resten av automatpengene. Lar vi være å investere disse pengene, ca 500 000, er jeg stygt redd for at de etterhvert blir brukt til drift og til slutt om noen år er borte. Uten at vi fikk skapt noe som helst fra automatpengene.

Til orientering så sier Fritzøe skoger ja til å selge området og kommunen ser ingen problemer. Det er da bare SiljanIL sjøl som kan velte planene. Og det ville vært litt spesielt. Vanligvis stopper jo tingene hos grunneiere og kommuner. Eller av pengemangel.
I dette tillfellet er ingen av disse hindringene tilstede....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser de argumentene for, men klart det er argumenter mot også, det må du jo bare forstå.

Dette gjøres for å samle anlegga, det er jo hovedargumentet.

Jeg ser imidlertid grunner for en annen løsning. Det er som følger:

Sett av 500.000,- i et fond med klausul om at det skal benyttes til kunstgrass. (Hvertfall ikke drift) Da er den saken løst, det går ikke inn i det store sluket.

Vi har to fine gressbaner på tilsammen 14.000 kvadratmeter, det er nok for de lagene vi har pr.dd. + skoleplassen.

Siljanhallen får du ikke solgt til kommunen, som jeg skrev ett annet sted er det enklere å lære en gris å sykle enn å få solgt den hallen til kommunen. Hvorfor skal de kjøpe den hallen nå? Du kjenner nok ikke det kommunale systemet godt nok..

Det vi må få kommunen med på er både investering OG DRIFT, da er vi der endel andre kommuner er.

Synes det blir helt feil å bygge enda en grassbane, selv om pengene forsåvidt ligger der.

Og jeg vil se et økonomisk overslag, både på investering og drift.

I motsetting til deg blir jeg overrasket om Siljan IL godtar dette, da er de nikkedukker! Selv om SIL fotball skal stå for jobben og alt økonomisk, så er det faktisk hovedstyret som til syvende og sist har ansvaret ved økonomiske fiaskoer..

Og du kom med ganske harde skyts mot forhenværende kasserer Karin K. Kanksje du burde, etter hva jeg hører, gå inn og ordne opp i egen gruppes økonomiske rekker, slik at SIL sin regnskapsfører kan ha kontroll på bilag og få ført regnskapet månedlig.. Kaste stein i glasshus er dumt, for da blir det mye glasskår!!

Om SIL hovedstyre gir "go" for ny grassbane, skal jeg være med og bidra, jeg bøyer meg for de som bestemmer. Håper du/styret i fotballen gjør det samme..

Anonym sa...

SiljanFotball har totalanbud fra entrepenør på hele jobben. Den skal du få se hvis det blir aktuelt.
SiljanFotball tør ikke, pga faren for økonomisk fiasko, fremlegge forslag om kunstgress for hovedstyret.
Og som deg respekterer også jeg hovedstyret avgjørelse.

Men jeg vil, som også du gjør, forsøke å vinne frem med det jeg tror er best for SiljanFotball.

Anonym sa...

Jeg møter i hovedstyret som repr fra Skigruppa. Venter egentlig med å ta stilling til jeg ser hva som blir lagt frem .Kostnadsoverslag,prosjektgruppe,fremdriftsplan .mm..Tippemidler må søkes om og da er det en forutsetning at dette ligger i Kommunedelplan(det tipper jeg det ikke gjør). Totalregnskapet skal godkjennes(les revideres) for å få utbetalt tippemidler. Ingen midler utbetales på forhånd. Lån ? Det har vi på Trollmyra fra før. Det er endel spørsmål som kommer opp og jeg avventer til alt blir lagt frem. Tror og at dette må opp som Årsmøtesak(er litt usikker der, men alle andre prosjekt har vært oppe der).Vil nødig være negativ da fotballgruppa i alle fall utad fremstår som meget bra ft. Har imidlertid kommet meg for øre at det atter en gang viser seg vanskelig med bilag og kontroll. Det er litt foruroligende at vi ikke får dette på plass før nye prosjekt kommer på banen. Det er bra nå mhb på anlegg(Veldig bra faktisk ! Det skal fotballgruppa ha(Evens ansvar på bra baner ?) vil jeg tro ?Tror fortsatt vi har en vei å gå organisasjonmessig.Noe saksgang må det være.

Even sa...

Hvis man ønsker noe ikke skal bli gjort, så lager man en komite.
Hvis man vil være helt sikker på at det IKKE blir gjort så lager man en hurtigarbeidende komite!!

Anonym sa...

Rolf skriver jo litt.. Noen små kommentarer..

Enig i at bygging av en helt ny fotballbane er en investering som årsmøtet(les medlemmene) må ta stilling til.

Uening med at det er det sittende fotballstyre som skal roses for fine baner. Det sittende styre(les even) skal roses for Trollmyra, den er blitt bra igjen. Fagerlund ble renovert sommeren 2004 og har vært kjempebra siden det...

Nå blir det snakket mye om baner og anlegg. Hva med trenere og utdanning der?? Det er noe Siljan bør forbedre og satse på....