3. januar 2008

Puddersykling 3.januar i lysløypa!


Snøen laver ned og sykkeltur er vel ikke det mest naturlige i slikt vær. Men som det jo heter: "Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige dekk"
I dag tok jeg sykkel med såkalte ekstreme vinterdekk. Schwalbe Ice spiker Visstnok topp grep på is og holke.

Turen gikk opp til Bakkane og deretter inn Serkelandsveien og nye lysløypetraseen. Syklingen gikk ok helt til lysløypa svinger av Serklandsveien. Der måtte jeg trille mesteparten opp til rundløypa.
Og jeg måtte trille endel resten av turen også. Fordi de fantastiske dekkene klabbet voldsomt! Piggene kom da ikke i kontakt med isen og man trenger ikke være fysiker for å skjønne hva som da skjer. Og skjer. Og skjer.

Selv om syklingen ikke gikk som forventet var en kveldstur alene i lysløypa med snøen lavende ned skikkelig stemningsfullt.
Noen bilder her:

1 kommentar:

Anonym sa...

Bare is enkelte steder ja. det erfarte jeg og i går kveld da jeg gikk rundt. Takket være en utrolig balanse og en en fortsatt utrolig reaksjon,hurtighet og en ung kropp unngikk jeg lårbeinsbrudd he he.Forøvrig er det nå rett før vi begynner å pakke såle i lysløypa så nå fra lørdag av ? er det ski som gjelder.