2. september 2007

Det løsnet mot slutten av kampen i dag

A-laget hadde en av årets viktigste kamper i dag. Åfoss var motstander, og Siljan gikk til slutt av med seieren. 6 - 2 ble slutresultatet.

Kampen startet noe usikkert, men etter 20 min blei en god Martin-corner satt i mål av Erlend. Keeper trodde nok at han hadde taket på ballen, men fikk bare flikket den videre til Erlend.

Neste mål blei også satt inn av en Siljanspiller, men i eget mål. Gronk forsøkte først med et skudd i egen tverrligger, for deretter å lykkes med en flikk forbi Keep. Stillingen var 1 - 1 etter 25 min.

Fakta fra resten av kampen:
30 min: 2 - 1, scoring av Morten S. Dette var stillingen til pause.
60 min: 3 - 1, Joakim får kanontreff med venstrebeinet.
75 min: 4 - 1, Joakim igjen. Martin legger flott innlegg som Joakim henter ned mesterlig på brystkassa og setter i mål.
85 min: 5 - 1, Tom Erik setter inn nok en fin Martin-corner.
87 min: 6 - 1, Herman kjemper godt og greier å flikke ballen i mål.
89 min: 6- 2, Åfoss setter inn straffe. Martin feller en Åfoss-spiller inne i feltet, men er ikke enig i dommerens avgjørelse, men det er som kjent dommeren som bestemmer i en fotballkamp.


Dette var en viktig seier, siden Åfoss er et av de tre lagene som vil knive om opprykksplassen.
Det er en viktig juniorkamp i morgen, så mange av juniorspillerne fikk liten spilletid i dag.


Mange gjorde en god jobb i dag, og kaptein Pekka viser igjen at han er en særdeles viktig spiller for laget. Mange gode dueller og flink til å gi beskjeder og piffe opp gutta.

Flere bilder ser du her.
Mitt kompaktkamera duger selvsagt ikke til å ta gode bilder på en fotballbane, men legger dem ut likevel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg syntes jeg hørte at det her var et toppoppgjør, men kan bare huske at jeg så et topplag jeg, og det var siljan

Anonym sa...

Blir det noe børs i kveld?
Hører en kjent stemme på radioen som refererer en ikke ubetydelig kamp fra Tromsø, så det er vel noen andre enn Arve som må sette børs i kveld?