9. mars 2008

Fantastisk artig kombinert i Hovedrennet

I går var det Kombinertkonkurranse i Solan Gundersen rennet som er et slags Norgesmesterskap.Hovedrennet for 12 ,13, og 14 år. Kjetil hadde 29,5 i første hopp og det var et flott hopp med 82 poeng . Han slo av til 28 m og var ikke helt fornøyd med det, men det var et ok hopp. Langrennet kl 1600 gikk på en flott stadion i Alvdal. Etter 20 plass i hopprennet gikk han forbi 6 løpere og dukket fort opp i skogkanten. Han kom inn som nr 14 . Det var meget bra langrenn ! Nivået var høyt også i langrenn ! Det var med 25 friske 12 åringer fra hele landet.

Kvelden ble en fantastisk opplevelse. Maken til premieutdeling har undertegnede ikke vært med på ! utenfor Aukrustsenteret var det laget en seremoniplass av snø med lysseting og lyd som gjorde at jeg trodde jeg var på et VM. Før årsklassen ble ropt opp ,og man fikk premie ,så kjørte man på storskjerm og projektor og høy tøff musikk et lysbildeshow fra rennet. Alle var tatt bilde av i svev og aktivitet. Kjempetøft ! Kjetil i flott luftseilas m bilde tatt undenifra. Dette var råstillig ! Da han ble ropt opp som nr 8 datt jeg neste he, he. Han gikk riktignok veldig godt, men ikke helt opp til 8 plass.. Feilen sa jeg fra om på Banketten etterpå. Etter Gundermetoden var han inne som nr 14 og ikke 8. Men jeg tror langrennstiden var meget god. Det ble rettet opp til rett plass og langrennstiden var faktisk så god som 5,58 og med det nest beste langrennstid av 25 stk.Selv om det er den offisielle listen er jeg fortsatt i tvil. Tror den skal være rundt 6,18 fordi jeg tror starter "jaget" ut Kjetil for tidlig av boksen da løperen foran ikke var kommet til start. Kjetil forsøkte å si "jammen" han foran mangler men starter sa Gå ! he he og da gikk han.Men uansett var langrennstiden blant de 8 beste.

Bilder kommer senere

Resultatene finner du her.

Ingen kommentarer: