25. november 2006

Spillerprofilen Knut Rønningene


Kommer under "Spillerprofilen" til å presentere noen av de mest ambisiøse spillerne fra Siljan.
Alle spiller ikke nødvendigvis for Siljan lenger. Spilleren under er den av våre som til nå har nådd lengst. Og ennå er han bare guttungen:)

Spillerprofilen
Navn: Knut Rønningene
Alder: 19
Lag: Odd Grenland
Meritter: Kretslag, landskamper g 16 g 18. 11 stk, vinner av jr nm 2004 og jet cup 2005 i tillegg så vant vi gøy cup med Siljan et år! :)
Hvilke ambisjoner har du? Ønsker å bli så god som mulig. Så får vi se å langt det går! :)
Hvor mye trener du? Ligger vel på en 6-7 økter i uka + egentreninger. Så en 10 økter ca.
Hvor mye er du villig til å trene? Veldig mye:)
Hva er bra i Siljan Fotballen? Er et positivt miljø:)
Hva bør SiljanFotballen bli bedre på? Bør kanskje ha en klarere målsetning for hva de vil.
Både med ungdomsfotballen og a laget.
Det er kjedelig å ha et a lag i 6 div. Det er hvertfall potensial for å ha et bra 4 div lag her.
Gress eller kunstgress? Helt klart gress!! Men dessverre så blir det jo bare flere å flere kunstgressbaner her til lands!
Beste minne fra fotballen? Som 17 åring så opplevde jeg tidenes mareritt som fotballspiller. Jeg var ute med en kneskade i 12-13 mnd. Dette var en utrolig tung periode men jeg mistet ikke motet og hadde hele tiden et klart mål jeg jobbet mot, nemlig å bli frisk igjen. Å det klarte jeg! Men da jeg kom tilbake så hadde jeg mistet både plassen på både landslaget, junior laget og var selvfølgelig også ute i kulden på b laget. Da var det på tide å sette seg nye målsetninger og det første blei å etablere seg på junior laget igjen. Og etter litt tid så klarte jeg det! Etter som prestasjonene blei bedre der fikk jeg igjen også tillitt på b laget og spilte meg til fast plass der.
Videre så dro vi på Jet cup på Hamar hvor Nordens beste junior lag deltar på cup. Da hadde jeg klart målsetningene mine og var fast på både junior lag og B lag igjen. Der oppe hadde vi stor suksess og gikk helt til topps og jeg ble kåret til turneringens beste spiller! Dagen etterpå fikk jeg også vite at jeg var tatt ut i g 18 landslagstroppen. Etter det tok jeg med meg ballen og ett par kjegler ut på fagerlund, det hadde gått i ett nå og jeg hadde lissom ikke helt fått summa meg i etterkant av turneringen.
Etter å ha gjennomført en times tid med egentrening ble jeg bare sittende på gresset å tenke.
for 6-7 mnd siden viste jeg ikke om jeg kom til å spille fotball mer, jeg var dritt lei av å være skada. For bare 2-3 mnd siden var jeg ikke engang fast på junior laget. Nå hadde jeg klart å komme tilbake og var fast på både junior laget, b laget og var tatt ut på landslaget igjen, jeg må innrømme at jeg felte ett par tårer da jeg lå å så bortover den ”fantastiske” gressmatta på fagerlund da! Jeg ga aldri opp, å nå hadde jeg fått betalt for det!
Dette året her er nok det beste minne jeg har fra fotballbanen, fra å ikke vite om jeg kunne spille mer fotball til å stå med flagget på brystet og få høre nasjonalsangen, det var en sterk opplevelse.
Favorittspiller Steven Gerrard
Favorittlag Tottenham
4-4-2 eller ??? 4-3-3 kanskjeJ
Posisjon på banen.? Midstopper/sentral midtbane
Draktnummer? 18
Tips til yngre spillere? Ha det gøy og gi aldri opp!
Tips til trenere? Bli flinkere til å snakke med spillerne deres. Med det mener jeg å kunne sette av tid til å snakke med hver enkelt spiller å dermed vise at man bryr seg. Det er noe som er med på å gi spillerne trygghet.
Og på dette feltet kan nok de fleste trenere bli bedre!

Ingen kommentarer: