23. august 2008

Stor fremgang og sterkt i Pinåsløpet SIL gutter


Som dere ser av resultatlisten var det sterk løping av guttene som var med. Resultatliste er her.
Terrengløpet er et meget hardt terengløp på 6 km med stigning fra 55 moh til nesten 300 moh på de første 2 km. !Deretter endel bort og ned. Det er steinhardt! Fra Siljan deltok nevnt fra yngste til eldste. Joakim E Christensen,Kjetil Staulen,Martin Sørhaug,Kjetil Kolstad,William E Christensen og "gamlefar "Rolf Staulen.

Etter å ha tatt Ti topper i Siljan regnet jeg med at i år skulle gutta tas. I fjor slo Joa og Kjetil "gamlefar" med ca 30 sek. Mitt håp ble knust midt i stigningene. Først kom Joakim i en faderlig fart og rett etter kom Kjetil. Borte vekk var de og de var ca 5 min før i mål. De bedret sin tid med over 6 min fra i fjor. Rolf bedret med 1 min.William debuterte i år og fikk virkelig prøvd seg. Kjetil Kolstad løp i følge med Rolf fra toppen og til mål. Han løp taktisk lurt og holdt Rolf bak. Han slappet voldsomt av 20 m fra mål , noe som skulle straffe seg. Riktignok står hans tid m 1 sek bedre, men målfoto viser noe annet he, he.Kjetil K bedret sin tid med mange minutter fra i fjor.Trening hjelper !! De har trent i hele sommer

Joakim vant sin klasse med Kjetil S 1 min bak. Kjetil tok en kraftspurt og klarte delt 2 plass. Kjempejobb av de to gutta.Dobbelt fra Siljan. Martin Sørhaug også fra Siljan(løp for Urædd) fikk sin debut i terrenget. Hardt og lærerikt og morsomt. Han fikk 4 plass.Eliteløpere var med i kvinne og gutte klasse. Litt morsomt var det at kjendis Jens Arne Svartedal først siste 2 km tok våre to yngste !! Løpet ble vunnet av Anders Aukland med Oddbjørn Hjelmeset på 2 plass. Kristin Størmer Steira vant kvinne klassen.

Sliten skigruppeleder

Pallen

maalfoto


Kolstadpeptalk

Ingen kommentarer: