18. august 2008

Skal de yngste subsidiere de eldre?

Det er utrolig å se hvor mange som trener uten å ha betalt treningsavgift. De aller verste er de eldste på herresiden. På Fagerlund i kveld var det minst 6 spillere som trente uten å ha betalt avgiften.
Det som skjer i Siljan er at unger som spiller fotball faktisk subsidierer de voksne som driter i å betale. Det er faktisk sant.

Hvis denne ukulturen fortsetter, og man ikke gidder betale 1450 kroner for et helårstilbud, vil jeg foreslå for styret å trekke våre eldste lag på herresiden.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med å heller vurdere å la vær??

Kansje du heller burde tenke på andre ting enn bare negativt , Even. Legg merke til det du skriver på hjemmesiden. ALDRI noe positivt om Herre-lag her.

Kansje det er på tide å gå litt i seg sjøl å ikke BARE ta frem det negative!!

Skjer faktisk positive ting på Fotball sida for eldre lag å!!

Anonym sa...

Er det ikke gøy med flere på trening a? Vill du ødelegge for ditt eget lag?

Anonym sa...

Det enkleste må jo være å gjøre opp for seg.. da blir jo alle happy
Espen M

Anonym sa...

Even
Jeg var en av de på oldboys treningen som ikke har betalt. Det var første trening og måtte se om ryggen holdt.selvfølgelig betaler jeg hvis det blir flere treninger, men jeg betaler ikke 1450 kr for en trening.
Inge

Anonym sa...

Til Inge: Du var ikke blant de 6. Det var flere som var på sin første trening. Disse er ikke med i tellinga.

Anonym sa...

hva med å sende ut purringer til di spillere som ikke har gyldig registrert betaling. i flere år har noen blitt "beskyldt" for ikke å ha betalt, mens det er betalt og ikke merket ved navn. skjønner at purring skaper en extrajobb, men det kan jo være verdt det!!
tidligere var kriterie for fotballspill i siljansregi:gyldig medlemskap i SIL og gyldig tr.avgift + lisens for di eldre spillerne. mulig jeg er en en av di du sikter til ikveld? har satt kripos på saken, og pløyer nettbanken... men uansett , billig å sende ut purring, hvis det noen som har uteglemt blanketten.. evt. en tlf,mail,liste på veggen!!
freddy10ochta

Kjell Olav sa...

Man kan ikke trekke lag fordi noen få ikke har betalt.

Vi må sende en skriftlig purring eller spørre vedkommende direkte på en ordentlig måte.Dette bør være treners/lagleders ansvar.Navnene på de som ikke har betalt, bør fotballgruppa gi til den enkelte trener/lagleder. Hvis det er en god grunn til at regninga ikke er betalt; jeg tenker spesielt på i de tilfellene hvor det barn fra familier som sliter økonomisk, bør vi se på måter å få til betalingen allikevel. Jeg synes det er viktig og riktig å gi barn som kanskje ikke har det så greit , et godt idrettstilbud.

Jeg har gått gjennom bankutskriftene til fotballen,og manglet en person til mitt lag. Da spurte jeg rette vedkommende, han viste meg kvittering,og vi fikk ryddet opp i det. Vi MÅ ha bedre rutiner på dette.

Fotballgruppa bør også ha noen regler på når man skal betale. Er det etter feks 5 eller 10 treninger,1 eller 5 kamper. Når kan vi kreve inn avg?

Birgitte sa...

Ja, dette var interessant......Kan ikke være mer enn noen halvlitere et par helger det vel gutter? De som ikke har betalt vet sikkert veldig godt om det selv.....

Even sa...

I år har vi meget bra kontroll på hvem som betaler. Lappen om treningsavgiften som sendes med alle spillerne forteller det man trenger å vite. Lappen ligger her: http://www.siljanfotball.no/uploaded_images/NyTrAvgift-711457.jpg

Anonym sa...

Birgitte: Er måten det blir sagt å gjort på folk irriterer seg GRENSELØST over. EN MANN sitter å styrer hele Siljan Fotball, å det er HELT FEIL.

Er ingen på hverken a laget eller old boys som ikke har RÅD til denne avgiften.

Men Det er ikke noe forbanna diktatur det her. Det er ett STYRE i Siljan Fotball. Formann kan ikke bare finne på egne regler å gjennomføre de!!

Alle her vet at Siljan trenger penger, men det er MÅTEN ting blir gjort på!

Det står at " Det du vill at andre skal gjøre mot deg, skal du gjøre igjen"

Sånn burde noen personer kansje også tenke, å ikke bare kjøre sitt eget løp!

Even sa...

Hva kan du og alle andre misfornøyde gjøre for å forandre det? Jo dere kan stille opp på kommende årsmøte å ta et verv.

Og at en mann styrer hele SiljanFotball er feil. Styret og styreleder forsøker bare gjennomføre årsmøtets vedtak. Der står det at treningsavgiften er kr 1450 for seniorer. Og det står ikke at noen er fritatt....

Anonym sa...

Det som jeg syns er helt feil her er at DU og KUN du nekter en mann på 59 år som har sponset siljan diverse i 12 år å spille fotball fordi han ikke betaler en avgift når mannen har vært inne med om lag 200 000 i siljan fotball. Han har vært lojal mot klubben i alle år å når du even elseth tar over skal du kreve penger!!' tenker du på det i det hele tatt? Sier det igjen, 200 tusen

Even sa...

Den diskusjonen trenger vi ikke dra for langt på nett. Men til min fordel kan jeg si at det visste jeg ikke. Jeg har ikke sett en krone fra denne sponsoren i mine tre år i styret.
Hvis det sponses direkte til et enkelt lag så er det hyggelig for dette laget og snilt gjort, men det hjelper ikke SiljanFotball når regningene skal betales.

Anonym sa...

Til Martin P. Da synes jeg man bør sponse 200 000, minus treningsavgiften, og så betale denne - så blir det likt for alle.

Som et lite apropos; John Fredriksen (skipsrederen fra "Kypros"...) har de siste årene donert totalt 400 millioner kroner til Norsk helsevesen.

Han betalte selv for undersøkelsen på sykehuset da han sist måned var i Norge for sjekk. Som ikke norsk statsborger måtte han selv betale. Fordi slik er REGLENE....er det ikke så enkelt da..?

Anonym sa...

Det det handler om jon er at de reglene er blitt endret de siste 3 årene. Når tidligere styre ledere syns det er helt på trynet sier vell det sitt? Uten å nevne navn har flere personer sentralt i idrettslaget kommentert at de syns dette er skammelig at en avgift må betales når personen nærmest har vært hovedsponsor. Men tydelig at det ikke er mulig å banke noe fornuft inn her. SYND er det.

Even sa...

Du skriver HAR vært hovedsponsor. Javel, jeg har ikke oversikt over alle tidligere sponsorer og hvilke avtaler disse hadde. Og uenighet mellom personer i lag og organisasjoner er ikke uvanlig.

Jeg var tidligere meget uenig med styret i SiljanFotball og ønsket ting gjort annerledes. Jeg ble med i styret å fikk gjort noe med tingene jeg var misfornøyd med.

Den muligheten har også du og andre misfornøyde. Det kalles demokrati:)

Anonym sa...

Flere på en trening til Old-Boys
er helt topp.
Vi klarer knapt å stille 7 mann på kamp.

A-laget kan vel ikke nekte Knut eller Aksel hvis de vil være med på en eller to treninger fordi de ikke har betalt trenings avgift.

Jeg er for avgift til de som spiller kamper å trener fast......
eller nesten aldri som meg.

Å være 6 til 8 på ute trening er så semmert at jeg kommer ikke.

Even sa...

Ingen som trener to ganger i sesongen har blitt krevd for tr-avgift. Hvis OB som du sikter til ikke klarer stille 7 spillere på kamp som betaler avgift legges laget ned. Da er ikke interessen stor nok.

Anonym sa...

La vær å kommenter , Breien, NYTTER ikke uansett. Even Elseth har bestemt seg, da skal alt trumfes gjennom, gi opp :) haha

Anonym sa...

For for noen søte gutter! Siljans ryggrad.

Tren og spill i skogen gutter - dere som ikke vil betale for garderober, klipp etc. , det er jo GLEDEN ved å spille som betyr noe, så derfor HOLD DERE UNNA Siljan Fotball. Skogen er helt gratis.

Anonym sa...

Hvem er Jon?
Slike søte kommentarer hører vel strengt tatt mer hjemme på dagbladet sine websider, enn på lille Siljan sin fotball-blogg!!
Espen