29. mai 2006

Om SiljanFotball uten automatinntektene



Tanker om SiljanFotball uten automatinntekter......

Hvordan bør vi drive når automatinntektene på ca 250000 forsvinner? Hva er inntektene til SiljanFotball bortsett fra automaten og hvor kommer disse fra?

Inntektene kommer hovedsaklig fra alle ungene og ungdommen som spiller fotball i i Siljan i form av innbetalt treningsavgift. Dette er ca kr 150000.

Så kommer tilskuddet fra SiljanIdrettslag på kr 80000.

Så er det noe som kalles samarbeidsavtaler. Bla GS-banken støtter oss med penger. Håper vi får inn 50000 kr her.

Totale inntekter på 280000 kroner. Mer er det ikke.

Hvis vi vil ha større inntekter må man basere dette på DUGNADSINNSATS, og det har man jo øket treningsavgiften for å slippe unna. Uansett så klarer man ikke jobbe inn mer enn 50000 kr i dugnader. Og da jobber man mye dugnad.


La meg derfor ta utgangspunkt i de inntektene vi er ganske sikre på å ha. 280000 kroner. Hvordan skal disse brukes?

Jeg mener SiljanFotball kun må ta disse utgiftene: Dommerutgifter kr 25000,

Idrettsmatriell kr 40000, Påmelding av lag kr 45000, Lønn Fagerlund kr 15000, Lønn Trollmyra kr 15000, Kurs kr 10000, Kjøregodtgjørelse trenere kr 30000, Porto tlf kr 5000, Grusbanen kr 45000, Drift Fagerlund kr 25000, Drift Trollmyra kr 25000. Totalt utgifter på kr 280000. That`s it….

Alle eventuelle automatinntekter settes på bok. Stram budsjettstyring.


Jeg tror dette er virkeligheten om kort tid. Tipper det blir slik allerede fra 2007. Alle lag som ønsker gjøre noe ekstra må betale moroa sjøl. Som i mange andre klubber.

Skal vi satse på et A-lag må dette skilles ut med sin eget budsjett.

Tar jeg feil? Er det andre inntekter ?

Har du andre forslag til hvordan pengene bør brukes eller forslag til inntekter så husk at alle kan publisere på SiljanFotball.no. Send det på mail til post@siljanfotball.no


Even

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette var det jeg sa i fjor da jeg sa at jeg kunne være leder SIL men at da måtte budsjettet til fotballen ned på det nivået du her skisserer. Jeg ble halshugd!! he, he, he .Rasering av fotballen osv, osv, .Nå endte det som kjent med at ingen ville ha meg på det forslaget. Nå var det andre private grunner som kjent til at "jeg meldte meg noe ut" men tanken din er helt riktig Even. Vil noen lag ha noe ekstre så stå på. Vi må gjøre det enklere å styre økonomien .Anlegg er et godt fokus og basis som påmelding må selvfølgelig koordineres med treningstider osv,osv.