6. april 2008

Handledagen en fiasko


Sjelden man trenger bruke ord som fiasko men i handledagens tilfelle er fiasko det best dekkende ordet.
SiljanFotball var på forhånd usikre, men tilbakemeldingene fra mange personer i forkant av handledagen var at dette var noe man ønsket og her ville folk stille opp. Bildet viser hva som skjedde. Totalt 10 personer var innom hallen lørdag. Det ble solgt et par sko...

Men arrangøren kunne gjort en ting bedre i forkant. Vi skulle hatt en plakat ved innkjøringen til hallen. Vi hadde en men den forsvant.
Den forsvant fordi vi har ingen egnet plass å henge opp slike plakater.
Jeg sendte 27. mars en mailforespørsel til kommunen om å få satt opp ei infotavle ved innkjøringa til hallen, men den travle administrasjonen tar seg ikke engang bryderiet med å bekrefte eposten. Skremmende dårlig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hva gjelder infotavle så er det nok statens vegvesen som skal ha den søknaden even.

Kommunen har ingen myndighet der. Vet av erfaring er vegvesenet, skiltavdelngen er svært restriktive med slike tavler, da det som oftest begrunnes med trafikksikkerhetsmessige årsaker i avslagene...

Men at det er bruk for det og at søkeprosessen må igang, det er helt klart.

Synd med handledagen, men det må nok gjøres litt annerledes for å få blest om det ja... Men mange ting går litt treigt de første gangene...

Even sa...

Ja det er jeg klar over, men det er lettere å få opp en slik plakatholder hvis kommunen og ikke SIL søker vegvesenet. Begge ville jo hatt glede av dette.

Og en annen ting er det med å ikke engang svare på epost:
Kommunen legger STORE penger i noe som de så fint kaller E-Siljan.
http://www.siljan.kommune.no/
fakta/eSiljan_2006-09.pdf

DER STÅR BLANT MYE ANNET:
Siljan kommunes visjon
Siljan kommune skal aktivt utnytte moderne informasjons- og kommunikasjonsteknologi til
å skape tilgjengelig og effektiv forvaltning og gode tjenester til innbyggere og næringsliv.
Realisering av visjonen gjennom å:
Gi innbyggerne mulighet til å velge kommunikasjonskanal, med prioritere den digitale kanalen.
Ivareta informasjonsbehovet for ulike brukergrupper på kommunens nettside.
Gi innbyggerne mulighet til å delta i den demokratiske dialog på nettet om viktige
samfunnsspørsmål.

Dette er utarbeidet i 2006 og ennå
så klarer/gidder de ikke engang å svare på en mail!

Anonym sa...

Kjempesynd. Meget flott tilrettelagt med vafler og bord og mange har etterlyst dette. Men hva skjer ? Når det endelig blir satt i stand så kommer folk ikke. Neivel. Da er det i allefall forsøkt og kjempebra av gruppa. Opplyst nok tror jeg det var. Man kan ikke komme hjem i stua og dra folk ut heller. Rolf

Anonym sa...

Det er dessverre slik at de fleste er flinkere til å rope høyt om et tilbud de synes mangler, enn å møte opp når noen faktisk gjør noe med det.

Anonym sa...

Tydelig at bytting ikke er aktuelt i tiden. Da har vel folk penger til å kjøpe nye ting da.....
Godt forsøk fra Idrettslaget, men altså unødvendig å prøve igjen....