21. februar 2009

"Veggen" Tyngre blir det ikke


Idag gikk vinterens "Veggen" av stabelen. Mulig de fleste skjønte at dette ville bli tyngre enn det som er gøy og det var ikke mange deltagere. Dårlig vær og liten promotering av stevnet gjorde også sitt. Uansett, vi som deltok fikk en ekstremt tung tur opp bakken. Joakim og Vemund stilte med langrennski. En deltager hadde telemarkski. Undertegnede var eneste med brett. Starten gikk og vi vasset i bløt snø. Skigutta tok teten og vi andre nøt godt av å følge i deres spor. Opp selve "Veggen" var jeg så sliten at jeg var nære å gi opp. Da var det bare 50 meter til toppen, men jeg var totalt ferdig. Snowboardstøvlene fikk ikke feste i bratthenget og jeg sleit vannvittig. At min svogerOle Arne K var foran gjorde det hele ekstra ille. Kun tanken på pc som skulle trekkes gjorde at jeg klarte motivere meg siste meterene til toppen. Vemund var først på toppen foran Joakim og en telemarkskjører. Men det skulle vise seg at nedoverturen skulle bli utslagsgivende. Vemund hadde noen fall og Joakim tok seg forbi og vant førstepremien på 1000 kroner. Gratulere til alle dere som fullførte dette blodslitet. Spesielt de tre småjentene. Imponert over at dere orket. Hvem som vant pc`n? Bakkemannen........... Bilder her:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var nok en skikkelig utfordring ser jeg. Spreke gutter og jenter. Artig å se møbelhandleren også er i slag.

Wenche sa...

Vinneren Joakim, gjennomførte på kun 15 minutter med Vemund 20 sek bak. Imponerende bare det å delta :)

Anonym sa...

Kjempe bra oppleg:) Bare synn det ikke var flere med. Men får satse på at de dukker opp på neste ''Veggen''
Og Gratulerer Joakim og Even som stakk av med premiene.
(Neste gang skal jeg holde meg på beina.) hehe