9. februar 2008

UFO eller tjuvslakt på Breiangsåsen?


Vi gikk i dag på flotte skispor fra Viddaseter inn forbi Årum og opp til Breiangsåsen. Planen var å gå ned Ruggefjell og tilbake til Årum og Viddaseter. Oppe på Breiangsåsen så vi noe vi trodde var blod ute på myra. Nyskjerrige gikk vi ut på myra å kikka nærmere på det vi trodde var tjuvslakt. Det var ikke blod og sporene i snøen var merklige. De kom fra oven....
En skiløper mente det var fallskjermhoppere som hadde landet der. Men det var ingen fotspor.

Vi gav opp å finne noen god forklaring, UFO er det ingen av oss som tror på, og ruslet videre mot Ruggefjell. Da plutselig hørte vi forklaringen. Helt rått å se en slik rett over tretoppene.
Turen videre gikk på et skarpt føre noe som gjorde utforkjøringene både morsomme og utfordrende. Et par videoer til fra utforkjøringene fra Breiangsåsen ned mot Årum her og her.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg så de samme mystiske sporene jeg også, Even. Men siden jeg visste at du hadde vært i området før meg i dag, regnet jeg med at det var du som hadde stått for tjuvslakta her....he..he..

Anonym sa...

haha! tøfft! smalt det rett på youtube ja..