26. april 2007

Positivt overasket

Jeg spilte min siste kamp for Siljan på a-laget som 13 åring i 1978. 29 år siden. La opp tidlig da a-laget i 78 ikke var noen arena for en egoistisk 13 åring. Ble noen tacklinger som jeg husker den dag i dag.
Men da lysten til å spille fotball ennå er til stede, og når størrelsen på magen forteller om for nye snop i forhold til aktivitesnivå, tok jeg turen til Trollmyra hvor a-laget skulle trene sammen med juniorlaget.

Lett spent på tacklingene som ventet meg etter vinterens diskusjoner med dette laget.
Jeg ble positivt overasket over flere ting. Det første var at det var 26 spillere på treningen. Sjøl om det var to lag så er dette meget bra oppmøte.

Treninga var seriøst lagt opp med Stian som dirigent. Lagene spillte ball, bortsett fra undertegnede som konsekvent slo langt for å slipp følge opp sine egene pasninger. Da blir man fort avslørt på kondisjonen. Dette har med alder pluss vekt og gjøre. Også moro å se hvor hard kamp det blir på plassene i år. For her var det mange juniorer som jobber hardt for en plass i første ellveren. Og de er nok ikke langt unna.
Reportasje med bilder er lovet etter første hjemmekampen mot Fossum. Mer info kommer. Even

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sjekk verdensrekord! Legge opp som a-spiller som 13 åring - 3 år før det var lov å spille seniorfotball!!

Anonym sa...

Stemmer faktisk det JT da de også dengang måtte improvisere for å få nok spillere. Husker vi ble henta på skolen. Espen Paulsen og jeg. Spilte da med Asbjørn Bentsen, Bjørn Osvald, Bjørn Petter Svennungsen med flere.

Anonym sa...

Har Bjørn Osvald vært med på å jukse?? Det må ligninssjefen få rapport om prompte!! he he..