9. september 2006

Fagerlund 2006. En banedagbok.


Da jeg antagelig har altfor god tid og tilbringer litt av den på PC`n, har jeg satt sammen en ”Banedagbok” for Fagerlund denne sesongen.
Denne kan kanskje være til hjelp senere for andre som har jobben som banemann.

Punkt nummer 1 og det aller viktigste er å vanne banen. Det gjelder alle baner. Den må vannes minst 20mm en gang i uka. Spesielt om våren og sommeren. Fra og med august har naturen ordnet vanningen.

Er ikke sikker på om gjødsling er så veldig viktig, men har gjødslet en gang hver måned til og med august. Da var jeg så lei av å klippe at jeg slutta med det he he. Holder antagelig å gjødsle en eller to ganger gjennom sesongen.

Gressklippet har ikke blitt samlet opp og har bidratt til å gi banen næring. Tror det har vært lurt samtidig som banemann slipper å tømme alt gressklippet...


Banedagboka er ikke helt ferdig, men det meste er tatt med. Kommer til å oppdatere den etter siste kampene er ferdige.

Dagboka:

1 kommentar:

Anonym sa...

Siden jeg selv har vært banemann på begge baner for noe år siden har jeg lyst å si til alle som har registrert forholdene på Fagerlund i år. Even har gjort en fantastisk jobb med banen. Ikke siden slutten av 80 talet med Svein Åge Skilbred har den vært så bra !