15. mars 2006

Siljan i Eliteserien 2010?



Siljan i Eliteserien 2010?
100% sikkert ikke, men hvilke ambisjoner har vi? Hvordan skal våre ”små midler” brukes?
Skal vi satse på A-lagene, herrer og damer, eller skal vi bruke det samme på disse som på resten av lagene i Siljan? Er det riktig å bruke særlig mye penger på en trener til A-laget?

Jeg bare spør. Vi bør lage en sportsplan i SiljanFotballen. En plan for hvordan vi skal satse.

Jeg tror at Siljan aldri vil få noe A-lag av klasse. Til det er vi for få sjeler her i bygda. Vi vil forbli en del av breddefotballen i Norge. Og det er helt greit for meg.

Men vi kan innimellom ale opp enkeltspillere av høy kvalitet. Disse går normalt til klubber med større ressurser i 16-17 års alderen.
Derfor er min mening at vi lar pengene bli fordelt blant de yngre lagene. La oss forsøke å ha et godt tilbud til og med juniorlagene.
Etter junior blir det 5/6 divisjon, eller du reiser til en klubb med høyere ambisjoner og større ressurser. Det er i hvert fall min mening……..

Even E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er vel ikke nedspikret i noen målsetning, men synnes fotballgruppa i praksis i fjor la seg på den linjen og dette følges i år. Meget fornuftig Even og helt på linje med min mening. Tror vel egentlig et stort flertall er enige i dette. Har ikke hørt noe annet. Greit å få det ned i målsetingen ? Forøvrig Even en meget bra side og håper den benyttes og følges opp.Her er det mye å hente. Rolf S

SiljanIL sa...

Websiden er teknisk smart Rolf. Veldig enkel å oppdatere. Design er jo som kjent en smaksak...Her er det sikkert like mange meninger som brukere av websiden. Tror vi kan få mye nytte og glede av en webside. Slippe å leite rundt hos diverse personer etter dokumenter. Allt bør være tilgjengelig på nett. Treningstider, møteinnkallinger, referater osv osv.
Men vi er avhengige at noen gidder å legge ut stoff her innimellom. Håper på bidra fra deg Rolf. Send det til post@siljanfotball.no så legger jeg det ut. Websider som aldri oppdateres mister snart brukere.
Og brukere er det veldig mange av. Og det er jo moro.